Univerzitet u Sarajevu – Filozofski fakultet
Odsjek za pedagogiju
Izvještaj sa Međunarodne naučno–stručne konferencije „Pedagoški kompas u medijskom labirintu: prilike i izazovi“
Međunarodna naučno-stručna konferencija pod nazivom „Pedagoški kompas u medijskom labirintu: prilike i izazovi“ održana je od 23. do 25. oktobra 2025. godine na Univerzitetu u Sarajevu – Filozofskom fakultetu. Konferenciju je organizovao Odsjek za pedagogiju Univerziteta u Sarajevu – Filozofskog fakulteta, u saradnji sa Regulatornom agencijom za komunikacije BiH, Fondacijom za razvoj medija i civilnog društva „Mediacentar“ i UNESCO-m, te uz podršku kompanije AC BLOK.
Međunarodna naučno–stručna konferencija pod nazivom „Pedagoški kompas u medijskom labirintu: prilike i izazovi“ je okupila brojne stručnjake iz oblasti pedagogije, psihologije, sociologije, medija, komunikacija, jezika, itd. U okviru tri dana trajanja konferencije, preko 100 učesnika sudjelovalo je u brojnim aktivnostima.
Program konferencije obuhvatio je panele stručnjaka iz akademske zajednice, kao i predstavnike relevantnih institucija i organizacija poput UNESCO-a, Mediacentra i Regulatorne agencije za komunikacije BiH. Posebnu vrijednost donijela su izlaganja nastavnika koji su u svojim nastavnim zajednicama prepoznati po inovativnom i pedagoški promišljenom korištenju medijskih sadržaja i digitalnih alata u nastavi. Uz plenarna izlaganja, konferencija je uključivala poster prezentacije, radionice, te izlaganja znanstvenih i stručnih radova koji su obuhvatili širok spektar tema: od uloge medija u predškolskom uzrastu, obiteljskom i školskom okruženju, do pitanja inkluzije, univerzitetskog obrazovanja, odgojnih i didaktičkih sadržaja u nastavi digitalnog doba.
U okviru konferencije naglašena je ideja da savremeni medijski prostor, premda složen i često zbunjujući, pruža i brojne prilike za razvoj, učenje i osnaživanje pojedinca. Da bi se ostvario smislen odnos s medijima, potrebno je usmjeravanje kroz pedagoški kompas, stoga je važno podržati odgajatelje i nastavnike koji će svojim znanjem i primjerom voditi učenike prema odgovornom i svjesnom korištenju medija.
Kroz bogat i raznolik program konferencija je pokazala da se medija i digitalizacije ne treba bojati, već ih treba razumjeti, istraživati i odgovorno koristiti. Ključna poruka skupa jeste da pedagogija i obrazovanje imaju presudnu ulogu u poticanju razvoja etosa digitalnog građanstva, razvijanju kritičkog mišljenja i svijesti o ulozi pojedinca u novom, digitalno povezanom društvu.









