U okviru Erasmus+ programa, akcije International Credit Mobility, Univerzitet u Sarajevu realizira saradnju sa 35 evropskih univerziteta:

  • Austrija: Univerzitet u Salzburgu
  • Češka Republika: Univerzitet Masaryk u Brnu
  • Danska: Kraljevska muzička akademija u Kopenhagenu
  • Finska: Univerzitet u Jyväskyli
  • Francuska: Univerzitet u Poitiersu
  • Grčka: Univerzitet „Aristotel“ u Solunu
  • Hrvatska: Veleučilište Velika Gorica, Sveučilište u Zagrebu, Sveučilište u Splitu
  • Italija: Politehnički univerzitet u Bariju, Univerzitet u Bolonji, Univerzitet „La Sapienza“ u Rimu, Konzervatorij „Giuseppe Tartini“ u Trstu
  • Latvija: Univerzitet u Latviji, Tehnički univerzitet u Rigi
  • Mađarska: Univerzitet u Segedinu
  • Holandija: Univerzitet u Groningenu
  • Njemačka: Univerzitet u Heidelbergu, Tehnički univerzitet u Braunschweigu, Međunarodni psihoanalitički univerzitet u Berlinu, Hochschule Coburg, Univerzitet u Saarlandu
  • Poljska: Univerzitet „Adam Mickiewicz“ u Poznanu
  • Portugal: Univerzitet u Portu, Univerzitet Nova Lisboa
  • Rumunija: Univerzitet „Alexandru Ioan Cuza“ u Iaşiju
  • Slovačka: Univerzitet „Matej Bel“, Banska Bistrica
  • Slovenija: Univerzitet u Mariboru, Univerzitet u Ljubljani
  • Španija: Univerzitet u Granadi, Univerzitet u Barseloni, Univerzitet u Almeriji
  • Švedska: Univerzitet u Lundu
  • Turska: Tehnički univerzitet „Middle East“ (METU), Ankara
  • Velika Britanija: Univerzitet Middlesex

 

Više o aktuelnim stipendijama:

Konkursi za studente:  http://www.erasmus-unsa.ba/aktuelne-stipendije/

Konkursi za akademsko/administrativno osoblje: http://www.erasmus-unsa.ba/konkursi-za-staff/

 

Formulari za prijave u  Erasmus+:

  1. STUDENTI: Learning Agreement for Studies  |  Learning Agreement for Studies - Guidelines

  2. AKADEMSKO/ ADMINISTRATIVNO OSOBLJE : Mobility Agreement for Teaching  |  Mobility Agreement for Training

 

Sve ažurirane informacije o programu Erasmus+ mogu se pronaći na linku Univerziteta u Sarajevu koju redovno održava Služba za međunarodnu saradnju: http://www.erasmus-unsa.ba/erasmusplus/.

 

Najvažniji dijelovi o načinu prijave i realizaciji mobilnosti na evropskim univerzitetima:

 

DOKUMENTACIJA:

 

Za studente:

  1. Motivacijsko pismo (obavezno potpisano od strane kandidata);
  2. Ugovor o učenju (Learning Agreement) – važeći će biti samo Erasmus+ formular i potrebno je da bude potpisan od strane kandidata i odgovorne osobe sa matične institucije – prodekanese za naučnoistraživački rad i međunarodnu akademsku saradnju;
  3. Scan pasoša– potrebno je voditi računa da pasoš vrijedi u toku prijave kao i u toku mogućeg perioda mobilnosti;
  4. Potvrda o znanju stranog jezika – jezika zemlje ukoliko student poznaje, odnosno engleskog jezika ukoliko je student izrazio želju da sluša predavanja na engleskom jeziku;
  5. Prepis ocjena – dokument koji izdaje studentska služba organizacione članice kojoj student pripada sa položenim ispitima i ocjenama;
  6. CV životopis – potrebno je koristiti Europass formular;
  7. Dva pisma preporuke – koje treba da budu od strane fakultetskih  nastavnika  koji su upoznati sa dostignućima studenta ili jedno pismo preporuke od strane fakultetskog nastavnika, a drugo pismo preporuke od nadređenog ukoliko je student obavljao/obavlja praksu u nekoj firmi;

Dodatni dokumenti – prije raspisivanja konkursa potrebno je definisati da li visokoobrazovna institucija na koju student želi ići pored navedenih traži i neke dodatne dokumente.

 

Za akademsko/administrativno osoblje:

  1. Pozivno pismo (Letter of Interest) od strane visokoobrazovne institucije iz programske zemlje sa kojom je zaključen ugovor
  2. Plan rada/istraživanja/predavanja (Mobility Agreement) – važeći će biti samo Erasmus+ formular (obavezno potpis kandidata i odgovorne osobe sa matične institucije tj. prodekanese za naučnoistraživački rad i međunarodnu akademsku saradnju;
  3. Scan pasoša – potrebno je voditi računa da pasoš vrijedi u toku prijave kao i u toku mogućeg perioda mobilnosti
  4. Potvrda da je aplikant zaposlenik Univerziteta u Sarajevu odnosno organizacione članice Univerziteta u Sarajevu
  5. Dodatni dokumenti – prije raspisivanja konkursa potrebno je definisati da li visokoobrazovna institucija na koju kandidat želi ići pored navedenih traži i neke dodatne dokumente.

 

KO MOŽE DA UČESTVUJE U KREDITNOJ MOBILNOSTI?

  • Studenti prvog, drugog i trećeg ciklusa studija Univerziteta u Sarajevu;
  • Akademsko osoblje Univerziteta u Sarajevu;
  • Administrativno osoblje Univerziteta u Sarajevu.

 

Napomena:

  • studenti, nastavnici i saradnici koji se prijavljuju na stipendiju MORAJU biti upisani/zaposleni u tekućoj akademskoj godini na Univerzitetu u Sarajevu,
  • akademska razmjena je moguća samo sa univerzitetima sa kojima Univerzitet u Sarajevu ima potpisan međuinstitucijski ugovor,
  • u tekstu konkursa je naglašeno za koga su namijenjene stipendije (neke stipendije ne podrazumjevaju sve cikluse studija, odnosno administrativno osoblje nije uvijek uključeno),
  • razmjena studenata i akademskog/administrativnog osoblja između univerziteta iz iste grupe zemalja (programske > programske ili partnerske > partnerske) nije dozvoljena. Tako da razmjena sa Univerziteta u Sarajevu nije moguća prema univerzitetima u zemljama Zapadnog Balkana (Albanija, Crna Gora, Makedonija, Kosovo* i Srbija).

 

IZNOSI ERASMUS+ STIPENDIJA (ICM)

Iznosi stipendija za troškove života za studente (BA, MA, PhD) iz partnerskih zemalja (Univerzitet u Sarajevu, Bosna i Hercegovina) kreću se  između 750-850 EUR, zavisno od troškova života u programskoj zemlji u koju odlazi (pogledati tabelu u nastavku).

Iznos stipendije za studente iz programskih zemalja koji dolaze u partnerske zemlje, odnosno na Univerzitet u Sarajevu, je 650 eura.

Grupa1

Programske zemlje sa visokim troškovima života

Danska, Irska, Francuska, Italija, Finska, Švedska, Ujedinjeno Kraljevstvo, Lihtenštajn, Norveška

Grupa 2

Programske zemlje sa približnim troškovima života

Belgija, Češka Republika, Njemačka, Grčka, Španija, Hrvatska, Kipar, Luksemburg, Nizozemska, Portugal, Slovenija, Island, Turska

Grupa 3

Programske zemlje sa jeftinijim troškovima života

Bugarska, Estonija, Latvija, Litvanija, Mađarska, Poljska, Rumunija, Slovačka, BJR Makedonija

 

 

Studenti

Od

Prema

Iznos

Partnerska zemlja

Programska zemlja iz Grupe 1

850 EUR mjesečno

Programska zemlja iz Grupe 2

800 EUR mjesečno

Programska zemlja iz Grupe 3

750 EUR mjesečno

Programska zemlja

Partnerska zemlja

650 EUR mjesečno

 

 

Akademsko i administrativno osoblje iz partnerskih zemalja, odnosno sa Univerziteta u Sarajevu ostvaruje pravo na dnevnicu za troškove života između 100-160 eura (zavisno od troškova života u programskoj zemlji u koju odlazi) – pogledati tabelu u nastavku.

Programska zemlja

Akademsko/administrativno osoblje iz partnerske zemlje

Danska, Irska, Nizozemska, Švedska, Ujedinjeno Kraljevstvo

160 EUR dnevno

Belgija, Bugarska, Češka Republika, Grčka, Francuska, Italija, Kipar, Luksemburg, Mađarska, Austrija, Poljska, Rumunija, Finska, Island, Lihtenštajn, Norveška, Turska

140 EUR dnevno

Njemačka, Španija, Latvija, Malta, Portugal, Slovačka, BJR Makedonija

120 EUR dnevno

Estonija, Hrvatska, Litvanija, Slovenija

100 EUR dnevno

 

 

Dnevnica za troškove života za akademsko i administrativno osoblje iz programskih zemalja iznosi  160 eura.

Putni troškovi stipendista (studenata, akademskog i administrativnog osoblja) pokrivaju se do određenog iznosa zavisno od udaljenosti od matične institucije do institucije-domaćina. Maksimalni putni troškovi su izračunati prema udaljenosti između dvije institucije, a iznosi su dati u tabeli ispod:

Udaljenost

Iznos

Između 100 i 499 km:

180 EUR po učesniku

Između 500 i 1999 km:

275 EUR po učesniku

Između 2000 i 2999 km:

360 EUR po učesniku

Između 3000 i 3999 km:

530 EUR po učesniku

Između 4000 i 7999 km:

820 EUR po učesniku

8000 km i više:

1100 EUR po učesniku

 

Ovi iznosi su izračunati na osnovu kilometraže između institucija, koristeći isključivo “distance calculator” kao jedini priznati izvor informacija  – link:

http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm

Napomena: za računanje kilometraže uzima se udaljenost od tačke A do tačke B u jednom smjeru (ne uzima se povratna udaljenost).

Troškovi osiguranja i vize nisu uključeni u stipendiju i stipendista je dužan da se pobrine za te stavke u vlastitom aranžmanu.

 

 

SKLAPANJE E+ IIA SPORAZUMA

 

Informacije ispod su namijenjene za visokoobrazovne institucije – članice Univerziteta u Sarajevu koji “grade infrastrukturu” za uspostavljanje sporazuma o međuinstitucijskoj saradnji sa programskim zemljama, čiji je cilj akademska i administrativna mobilnost studenata, nastavnika i saradnika.

 

Ko se prijavljuje za grant?

Samo visokobrazovne institucije iz grupe programskih zemalja mogu aplicirati za grant za akademsku mobilnost. Institucija iz programskih zemalja dostavlja aplikaciju njihovoj Nacionalnoj agenciji na osnovu raspisanog konkursa za prijave. Institucija iz partnerskih zemalja (u ovom slučaju Univerzitet u Sarajevu), ne može se direktno prijaviti za grant. Inicijativa za saradnju između dvije institucije može doći i od strane partnerske zemlje, ali finalna aplikacija MOŽE ići samo od strane institucije iz grupe programskih zemalja. Preporučuje se uspostavljanje individualnih kontakata i povezivanje institucija sa visokoobrazovnim institucijama u programskim zemljama, kako bi se definisao zajednički cilj u kreiranju međuinstitucijskog ugovora između Univerziteta u Sarajevu i jedne ili više visokoobrazovnih institucija iz programskih zemalja.

 

Međuinstitucijski sporazum

Kao uslov za uspostavljanje mobilnosti jeste postojanje međuinstitucijskog sporazuma između dvije visokoobrazovne institucije, jedne iz grupe programskih zemalja i jedne iz grupe partnerskih zemalja (Inter-institutional agreement 2014-2020 between Programme Countries and Partner Countries). U sklopu ovog sporazuma, institucija koja šalje i institucija koja prima se dogovaraju o broju mobilnosti, oblastima studijskih programa koji su dati u ponudi za strane studente, kao i opcije za razmjenu nastavnika i saradnika. Ovim sporazumom se garantuje da će institucija koja šalje priznati kredite koje je stipendista ostvario na gostujućoj instituciji. Mogućnost za razmjenu imaju partnerska zemlja (Univerzitet u Sarajevu) i programska zemlja (EU visokoobrazovna institucija).

 

Ko potpisuje sporazum?

Međuinstitucijski Erasmus+ sporazum potpisuju predstavnici tih institucija (legal representative), tj. u slučaju Univerziteta u Sarajevu potpisnik je SAMO rektor. Iznimka postoji: na osnovu odluke Senata Univerziteta u Sarajevu br. 01-1144/15, od dana 25.2.2015. godine međuinstitucijske sporazume iz programa Erasmus+, ključna akcija 1 – mobilnost studenata  nastavnika, za koje postoji interes isključivo jedne organizacione članice Univerziteta potpisuje dekan fakulteta/akademije ili direktor instituta, a obavezno je kopiju originalnog dokumenta dostaviti Rektoratu Univerziteta u Sarajevu. Međuinstitucijske sporazume koje ugovaraju dvije ili više organizacionih članica, odnosno Univerzitet u Sarajevu – potpisuje rektor. Sve uključene članice dužne su prethodno dostaviti rektoru saglasnost dekana i/ili direktora za potpisivanje međuinstitucijskih sporazuma.

 

Odobravanje granta

EU visokoobrazovna institucija iz grupe programskih zemalja aplicira za dobijanje granta na osnovu sporazuma prethodno potpisanog između institucija. Najuspješnijim prijavama visokoobrazovnih institucija iz programskih zemalja Nacionalna agencija dodijeljuje grant koji pokriva troškove mobilnosti studenata, nastavnika i saradnika. Ovaj grant uključuje troškove individualnih stipendija kao i dio granta za podršku implementacije organizacije.

 

Kako se organizuje mobilnost na instituciji (sa Univerziteta u Sarajevu prema EU partnerskoj visokobrazovnoj instituciji)?

Nakon zaključenja međuinstitucijskog ugovora između dvije institucije (Univerziteta u Sarajevu i partnerske EU institucije) i nakon odobrenja granta od strane Evropske komisije za mobilnost u sklopu ugovora, smatra se da su se stekli uslovi za razmjenu studenata, nastavnika i saradnika. U odobrenom ugovoru su prethodno definisane mobilnosti (koliko studenata i akademskog/administrativnog osoblja može učestvovati u dvosmjernoj mobilnosti), trajanje ugovora (dokad se mobilnosti mogu organizovati), iznosi stipendija, kao i oblasti studijskih programa između kojih se može vršiti mobilnost. NAPOMENA: iako su dvije institucije prethodno dogovorile broj učesnika u mobilnosti, Nacionalna agencija zadržava pravo da taj broj smanji/poveća ukoliko smatra potrebnim.

Prvi korak jeste dogovor o načinu sprovođenja mobilnosti. Univerzitet u Sarajevu treba da traži od EU institucije iz grupe programskih zemalja tzv. mobility tool, odnosno sve informacije vezane za odobreni grant (broj kandidata, vrijednost granta, trajanje, na koji semestar se odnosi mobilnost – zimski ili ljetni ili oba, i ostale informacije).

Drugi korak je organizovanje i objavljivanje konkursa. Kroz prethodne projekte (npr. Erasmus Mundus) bio je organizovan konkurs krajem tekuće godine za narednu akademsku godinu na koji su se prijavljivali svi zainteresovani za akademsku/administrativnu mobilnost na partnerske EU institucije.

Kroz Erasmus+, konkurs će se raspisati na dva načina:

  • ako je potpisnik međuinstitucijskog ugovora rektor Univerziteta u Sarajevu, konkurs raspisuje Služba za međunarodnu saradnju Univerztieta u Sarajevu u vremenskom periodu određenom u međuinstitucijskom ugovoru;
  • ako je potpisnik međuinstitucijskog ugovora dekan/direktor, konkurs organizuje ta organizaciona članica, odnosno osobe odgovorne za međunarodnu saradnju uz obavezno obavještavanje Službe za međunarodnu saradnju Univerziteta u Sarajevu.

Treći korak je objavljivanje konkursa i definisanje potrebne dokumentacije. Nakon što je sastavljen tekst konkursa za prijavljivanje, gdje je definisano na koju se visokoobrazovnu instituciju mogu prijaviti, ko se može prijaviti (student i/ili osoblje), rok trajanja konkursa, potrebna dokumentacija, konkurs se objavljuje na web stranici Univerziteta u Sarajevu (ako je potpisnik rektor), odnosno na web stranici organizacione članice (ako je potpisnik dekan/direktor). Konkurs za Erasmus+ koji sprovodi organizaciona članica Univerziteta u Sarajevu MORA biti objavljen i na oficijalnoj web stranici Univerziteta u Sarajevu radi poštovanja transparentnosti odabira kandidata, te je potrebno sadržaj konkursa sa popratnim materijalima dostaviti Službi za međunarodnu saradnju Univerziteta u Sarajevu.

Posebni uslovi:

  • konkurs se organizuje ONLINE;
  • sva dokumentacija treba da bude u PDF formatu;
  • sva dokumentacija treba da bude na engleskom jeziku. BITNO: sa institucijom sa kojom je sklopljen ugovor treba provjeriti da li dokumenti trebaju biti oficijalno prevedeni ili je moguće da aplikanti sami prevedu. Ovo je potrebno definisati prije raspisivanja konkursa;
  • ugovor o učenju/radu/istraživanju/predavanju treba da ima jasno definisane predmete/aktivnosti, te da su potpisani od strane kandidata i nadređenog u instituciji (prorektor/šef službe/prodekana/mentora) uz pečat institucije.

Četvrti korak je je definisanje roka trajanja i kontakt osobe. Potrebno je definisati rok trajanja konkursa (minimalno 30 dana prema pravilima Erasmus+ programa), te dati kontakt podatke ukoliko su različiti od onih koji su definisani u ugovoru, a na koji će se dostaviti traženi dokumenti (ime i prezime, email).

Peti korak je pregled i slanje nominacijske liste. Nakon isteka roka konkursa, sva dokumentacija se prikuplja i organizuje se pregled tražene dokumentacije. Uslovi za prolaz kandidata su: uredna dokumentacija (da je sva dokumentacija koja je tražena tu), motivacija, akademska dostignuća (ocjene) i interes kandidata. Na osnovu odobrenih stipendija i nakon odabira kandidata koji su prošli tehnički dio konkursa, nominacijska lista sa imenima odabranih kandidata i njihovim kontakt podacima se šalju partnerskoj instituciji uz dogovoreno vrijeme za donošenje odluke. Dokumentaciju kandidata je potrebno čuvati i imati je dostupnom u svako vrijeme za potrebe partnerske institucije.

Šesti korak je obavještavanja kandidata. Nakon što je Univerzitet u Sarajevu, odnosno organizaciona članica poslala nominacijsku listu kandidata partnerskoj EU visokoobrazovnoj instituciji, a na osnovu odobrenih stipendija, ta EU institucija je dužna da u dogovorenom periodu obavijesti Univerzitet u Sarajevu, odnosno organizacionu članicu, kao i kandidate o uslovima mobilnosti i procesu dodatnog prijavljivanja.

Molimo sve zainteresovane studente, nastavnike i istraživače kojima je potrebna ovjera i potpis formulara za prijavu, da u zavisnosti od rokova za pojedinačne konkurse, dostave u Službu za međunarodnu akademsku saradnju (Dekanat, I sprat, soba 78. koordinatoru Ova e-maila adresa je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli. i/ili prodekanesi za naučnoistraživački rad i međunarodnu akademsku saradnju Ova e-maila adresa je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli.) najkasnije 7 dana od isteka roka za prijave, kako bi smo pristigle prijave blagovremeno pregledali, evidentirali i nominovali prema Rektoratu Univerziteta u Sarajevu, koji je nadležan za daljnu koordinaciju sa evropskim univerzitetima.

 

Služba za međunarodnu akademsku saradnju

Filozofskog fakulteta UNSA